88日間のシンガポールとマレーシア未亡人の一人旅

88日間の長旅を終え、次は海外の友人へ日本文化と未亡人の近況報告です。勿論美味しいものは外せません!1年間は続ける決意で。

2016.Aug. 23-Aug.28 Friends ママ友

●Aug.23(Tue) I went for a syodo lesson for the first time in three weeks. There was a break because of summer vacation.書道教室の夏休みでしたので、 3週間ぶりに書道に行きました。
●Aug.24(Wed) I went shopping to prepare for a party at my house tomorrw. 明日のパーティ準備の為に、買い物に。

●Aug.25(Thu) Today we gathered for a salad party at my house. One of my friends, Reiko, lives in San Francisco. Reiko was visiting Japan, so I invited some friends to the party. We first met each other at a nearby park 38 years ago. However, I haven't met a few friends for 35 years already! This was a potluck party; our meal was all vegetables, and it was not only tasty, but also healthy.今日は皆を集めて持ちよりパーティです。サンフランシスコに住んでいる友人が日本に来てるので昔から知り合いのママ友に声を掛けました。私は渡米したときに会ったりしてますが、35年ぶりにあう友人もいます。公園デビューの思い出や子供達の成長を話したりと時間がいくらあっても足りないくらいでした。今日はサラダパーティと題して持ちより野菜料理。健康的で美味しいものばかりでした。


●Aug.27(Sat) I went for a hot yoga lesson. After doig yoga, It felt good to work up a good sweat. ヨガのレッスンに行きました。 汗をたっぷり流した後はスッキリしますよ。
●Aug.28(Sun) I practiced syodo(calligraphy)for my next lesson. 次回の書道教室の為に書道の練習。

×

非ログインユーザーとして返信する