88日間のシンガポールとマレーシア未亡人の一人旅

88日間の長旅を終え、次は海外の友人へ日本文化と未亡人の近況報告です。勿論美味しいものは外せません!1年間は続ける決意で。

2016 Aug.17 -Aug. 22 Next Tokyo Olympics 次は東京五輪

●Aug. 16 (Tue)On the way to the Bunkyo ward office, I passed by Korakun amusement park. There were many people there, and they were riding some sort of vehicle. Ah! It looks like a Segway. I rode a Segway in Singapore. 文京区役所へ行ったので、隣の後楽園遊園地に立ち寄ってると、沢山の人が乗り物に乗っていました。 アッ!あれは私がシンガポールで体験したセグウェイの類似品です。 

Oh, dear! It seems like this place is too narrow for playing… まー気の毒に狭すぎません?

On a hot day, it's refreshing to have a good time in the water. When the water splashes on your skin, it's really cooling. 暑い日にはこの水しぶきがとても気持ちが良いです❗


●Aug.17 (Wed)I went for a hot yoga lesson. ホットヨガへ行きました。
●Aug.18(Thu)-21(Sun)There were 3 typhoons near Japan;this time, the typhoons hit the Kanto and Hokkaido region squarely. Japan is visited by typhoons every year. 毎年日本には台風がやってきます。今回も3つの台風が近くに発生、関東と北海道に直撃。各地に甚大な被害をもたらしました。


●Aug. 22(Mon)I watched the closing ceremony of Rio Olympics on TV. Did you see Mario and Doraemon? 時差の関係でリオ五輪閉会式を今朝観ました。4年後は日本で開催するのでプレゼン(presentation)を楽しみにしていると、観ましたか?スーパーマリオ、ドラえもん、子供達に夢を与えるキャラクター達が出てきて大成功だったと思います❗ 頑張れにっぽん!

Tokyo will host the Olympics in 2020, see you in Tokyo!(⌒0⌒)/~~  東京のオリンピックでお逢いしましょう‼

(^-^)v See you!

×

非ログインユーザーとして返信する