88日間のシンガポールとマレーシア未亡人の一人旅

88日間の長旅を終え、次は海外の友人へ日本文化と未亡人の近況報告です。勿論美味しいものは外せません!1年間は続ける決意で。

2016. Oct.27 & 28 Yamagata 山形で柿もぎ

Oct.27 (Thu.) & 28 (Fri.)
My friend visited from Sapporo this week. We went to Yamagata by Shinkansen (bullet train) for persimmon-picking, took a dip in a hot spring and enjoyed the beautiful autumn colours.札幌の友人と今週一緒だったので、山形に柿もぎに出掛けました。久しぶりの新幹線で柿もぎ、温泉、紅葉を楽しむことが出来ました。

It's friend's cousin's persimmon tree. 友人も私も柿もぎ初体験。これが友のいとこ所有の木です。
This is my friend.

It's me! こっちが私よ!

We picked a lot of astringent persimmons. 沢山収穫しましたが、渋柿のため渋抜きが必要です。

To remove the astringency of the persimmons, soak them in shochu (Japanese liquor) in a plastic bag for about 7 - 10 days. 渋柿のヘタに焼酎を付けてビニール袋に入れておくと、7日~10日程で渋味が抜けて食べられるそうです。


We went out for a drive. 紅葉を見にドライブです。

We had a good dinner at a Japanese restaurant near the hotel with friend's cousin. I forgot take a picture.
Next day, we went to a hot spring in Zaou. 夜は宿泊先の近くで友人のいとこ一緒に、お・い・し・い山形郷土料理に舌鼓を打ちましたが、お腹が空いていたのでスッカリ写真を撮すのを忘れてしまいました。翌日は温泉。

Not me! ホホホッ。私でないわよ!🈲

Yamagata steak that we had  for lunch was good. 美味しかったよ❗山形牛。


 We enjoyed ourselves very very much!💓⤴ 美味しい! 楽しい❗ 美しい景色!山形最高😃⤴⤴

×

非ログインユーザーとして返信する